Persbericht uitslag Concours Schiedam

Juliana en Bernhard komen met eerste prijzen terug uit Schiedam

De muziek- en showbands Juliana en jeugdkorps Bernhard hebben flink gescoord tijdens de mars- en showwedstrijden in Schiedam. Juliana werd bij de marswedstrijd dagwinnaar met 93,44 punten. Bernhard won in de jeugdklasse de showwedstrijd en behaalde op de mars een eerste prijs. Manager Jan de Vries: ‘Een geweldige dag voor de vereniging. We hebben laten zien dat we twee jonge, talentvolle en ambitieuze korpsen hebben die tot de top van Nederland behoren.’

In de showwedstrijden promoveerde Juliana naar de hoogste divisie. Daardoor mag het korps zich tijdens het Wereld Muziek Concours in 2017 met de topkorpsen van de wereld meten. De Vries: ‘De afgelopen jaren is Juliana flink verjongd. Tegelijkertijd zijn we in drie jaar tijd met de show van de basisklasse naar de topklasse gegroeid. Als je dan ook nog ziet dat ons jeugdkorps fantastisch presteert geeft dat veel vertrouwen. In binnen- en buitenland gaan mensen nog veel van onze vereniging zien en horen.’

Daarnaast presenteert Juliana binnenkort het thema van haar nieuwe show. ‘Dat wordt een show die past bij de jonge en ambitieuze leden. We gaan met deze nieuwe show iedereen verrassen. Hou onze site www.juliana-amersfoort.nl dus goed in de gaten,’ aldus De Vries.
Bij beide topkorpsen uit Amersfoort is plaats voor muzikanten; met name voor kinderen in de leeftijd vanaf 7 jaar die het leuk vinden om samen muziek te maken is voldoende plaats, bij Bernhard. Ook bij Juliana zijn er nog voldoende plaatsen beschikbaar, met name op bas, bariton en slagwerk.